Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY
- OBECNÁ USTANOVENÍ
- Tyto obchodní podmínky internetového obchodu parfame.cz, jehož provozovatelem je Visionary Projects s.r.o., IČO: 10695168, sídlem Na Valentince 494/6, Smíchov, 150 00 Praha 5, C 346663 vedená u Městského soudu v Praze, upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb, občanský zákoník vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího na www.parfame.cz.
- Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
- Použité pojmy a termíny:
- Prodávajícím je společnost Visionary Projects s.r.o., IČO: 10695168, sídlem Na Valentince 494/6, Smíchov, 150 00 Praha 5, C 346663 vedená u Městského soudu v Praze.
- Kupujícím je osoba, která v souladu s těmito podmínkami vystaví prodávajícímu objednávku. Na kupujícího se vztahují všechna ustanovení těchto obchodních podmínek, s výjimkou ustanovení, která jsou výslovně určena pouze pro kupujícího spotřebitele.
- Kupujícím spotřebitelem je osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání v souladu s těmito podmínkami vystaví prodávajícímu objednávku. Na kupujícího spotřebitele se vztahují všechna ustanovení těchto obchodních podmínek, zejména ustanovení, která jsou pro kupujícího spotřebitele výslovně určena.
- Plněním se rozumí zboží dodávané prodávajícím v souladu s jeho předmětem podnikání.
- Zbožím se rozumí výrobky, které jsou uvedeny na parfame.cz názvem, opatřeny cenou a popř. objednávkovým číslem.
- Objednávka je jednostranný právní úkon kupujícího, učiněný vůči prodávajícímu s cílem obdržet od něho plnění.
- Reklamací se rozumí jednostranný právní úkon kupujícího směřující k uplatnění práv z odpovědnosti za vady zboží. Reklamace musí být učiněna v souladu s těmito obchodními podmínkami.
- UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Veškerá prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní obchodu parfame.czje informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu týkající se tohoto zboží.
- Objednávka kupujícího učiněná prostřednictvím internetových obchodu parfame.czje závazným návrhem kupujícího na uzavření kupní smlouvy s prodávajícím. Prodávající potvrdí neprodleně přijetí objednávky prostřednictvím emailu na emailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce, přičemž toto potvrzení je akceptací prodávajícího návrhu na uzavření kupní smlouvy.
- Kupující má právo zrušit objednávku, tedy odvolat svůj návrh na uzavření kupní smlouvy, bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku odeslání zboží. Zrušení objednávky je kupující povinen prodávajícímu oznámit prostřednictvím emailu nebo telefonu.
- Kupní smlouva je uzavřena akceptací návrhu na uzavření kupní smlouvy ze strany prodávajícího.
- Ceny zboží a služeb (např. poštovné) uvedené na webovém rozhraní jsou v CZK bez příslušné sazby DPH, jelikož prodávající není plátce DPH.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavření kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, telefonní hovory) si hradí kupující sám.
- Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce a je prodávajícím archivována za účelem jejího řádného plnění a není přístupná třetím stranám.
- Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a měnit vložené údaje (obsah košíku, fakturační/doručovací data, způsob dopravy a platby) prostřednictvím shrnutí v košíku. Uzavřenou smlouvu archivuje prodávající v interním systému 5 let a umožní k ní přístup na vyžádání prostřednictvím info@parfame.cz
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího;
- bezhotovostně platební kartou;
- Prodávající zasílá po převzetí zásilky daňový doklad o prodeji emailem. Doklad slouží zároveň, jako záruční list.
- PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Náklady na poštovné a balné nese kupující dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami uvedenými na parfame.cz.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoli závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčící o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY, PRÁVA KUPUJÍCÍHO SPOTŘEBITELE
- Kupující spotřebitel má v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě prostřednictvím emailu info@parfame.cz nebo písemně na adresu prodávajícího Na Valentince 494/6, Smíchov, 150 00 Praha 5, a kupující spotřebitel může využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Zboží musí být vráceno v neporušeném zapečetěném původním obalu z hygienických důvodů.
- V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy kupujícím spotřebitelem. Odstoupí-li kupující spotřebitel od smlouvy, nese kupující spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží (např. přepravu) a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je od kupujícího spotřebitele přijal, pokud se s kupujícím spotřebitelem výslovně nedomluví na jiném způsobu, kterým kupujícímu spotřebiteli nevzniknou žádné další náklady. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu spotřebiteli dříve, než mu kupující spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Vrácení peněžních prostředků se vztahuje pouze na zboží, nikoliv na službu (jako např. pojištění zásilky, prodloužená lhůta pro odstoupení apod.).
- Kupující spotřebitel má v souladu s § 1832 občanského zákoníku nárok na vrácení finančních prostředků spojených s přepravou zboží (poštovné) při jeho pořízení (nikoli vrácení). Tento nárok je ovšem pouze ve výši nejlevnější varianty nabízené prodávajícím (i v případě, že kupující spotřebitel zvolil při objednávce dražší způsob přepravy).
- Kupující spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné od kupní smlouvy odstoupit:
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (zakázková výroba);
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoli od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě o tom kupujícího informuje prostřednictvím emailu na adresu uvedenou v objednávce a vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady a že v době kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo jakosti;
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Ustanovení uvedená v čl. 6.1. těchto obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána. U použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při převzetí kupujícím. Projeví-li se vada v průběhu 1 roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- na odstranění vady opravou věci; a až následně na
- na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- na odstoupení od smlouvy.
- Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího.
- Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese Na Valentince 494/6, Smíchov, 150 00 Praha 5.
- Reklamace bude prodávajícím vyřízena u kupujícího spotřebitele v zákonné 30denní lhůtě, pokud se se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. O způsobu vyřízení bude spotřebitel informován.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odrje možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Jak prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího je popsáno v sekci Ochrana osobních údajů zákazníků. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné.
- OSTATNÍ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Kupující nabývá vlastnické právo ke Zboží okamžikem převzetí Zboží.
- Je-li Kupující spotřebitelem, řídí se vztahy neupravené Kupní smlouvu zejména občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Není-li Kupující spotřebitelem, řídí se vztahy neupravené Kupní smlouvu zejména občanským zákoníkem.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 25.8.2025. Tyto podmínky je provozovatel internetového obchodu oprávněn kdykoli měnit nebo doplňovat. V případě jejich zveřejnění na internetové stránce nabývají účinnosti 2. dnem po zveřejnění. Novější podmínky ruší podmínky vydané dříve. Právní vztahy založené na základě podmínek se posuzují podle podmínek platných v době vzniku právního vztahu.